Poprawa figury przed urlopem - jak to zrobić?

Gdy już zyskasz trochę lepszą formę możesz wziąć się za jogging

Wiesz z pełną pewnością, że jeżeli w tegoroczne lato dążysz do wpędzenia w osłupienie facetów nad wodą to już dzisiaj potrzebujesz mocno brać się za siebie. Nowy rok to ten moment skoro ustanawiamy dla siebie świeże wyzwania i wielokrotnie pewnym z takich postanowień może być zgubienie kilku kilogramów oraz poprawa własnej formy. Upór jaki musisz w takie przedsięwzięcie wepchnąć zależy od efektu jaki oczekujesz urzeczywistnić i od twojej mocnej woli. Niefortunnie to ostatnie najczęściej jest najkruchszym węzłem.

Nie ulega wątpliwości, iż ścieżka do lżejszej sylwetki jednoczy się z inicjatywą ruchową. Nikt jednak nie żąda się od razu od ciebie abyś spróbowała praktykować trening jak reprezentantki olimpijskie. Po prostu pocznij bardziej ruszać. O ile masz do przebrnięcia kilkaset metrów to w miejsce siadania w samochód idź pieszo. Systematycznie ruszaj na spacery, szczególnie skoro posiadasz w domu pieska to nie wykłócaj się z domownikami o to czyja aktualnie kolej na wyprowadzenie go, tylko zabierz go czym prędzej na przechadzkę. Jeżeli nie masz daleko do pracy bądź na uczelnię, to przeanalizuj podróż jednośladem zamiast autem bądź autobusem.

Zadowalające efekty przysporzy ci też wykorzystanie zwykłych schodów zamiast jechać windą. Gdy już zyskasz trochę lepszą formę możesz wziąć się za jogging. Nie jest gładko przebiegnąć od razu parę kilometrów jeśli nigdy się niniejszego nie robiło. Zacznij od czegoś prostszego, niepowodzenia są nierzadko rozstrzygającą przyczyną zaniechania wysiłków dla udoskonalenia swojej formy.

Aby wyniki treningu fizycznego były zauważalne musisz także rozważyć modyfikację swojego dotychczasowego jadłospisu. Na początku znaczniejszy wysiłek generuje dużo większe zapotrzebowanie na dodatkowe kalorie i chce się więcej jeść, dopiero po określonym okresie czasu ciało przyzwyczaja się do intensywniejszego wysiłku. Jednakowoż jeśli będziesz obżerać się dużo więcej niż przedtem to waga wcale nie będzie spadać. Wyjściem jest podzielenie posiłków na skąpsze racje, natomiast w krótszych rozstawach czasu. Gdy podjadasz zbyt dużo naraz, to nadmiar kalorii kumuluje się w formie tłuszczu. Zredukuj także puste kalorie i tłuste dania, i staraj się przegryzać większą ilość jarzyn, owoców oraz ryb.

Nie mniej ważkie może być wystarczające nawodnienie. Wypijaj sporo wody, rezygnuj ze słodzonych napitków gazowanych. Staraj się także znormalizować dzienny tryb życia, wysypiaj się w miejsce późnowieczornego ślęczenia nad laptopem. Wstawaj wcześnie i zainauguruj dzień od ćwiczeń ruchowych.


Author: Wioletta Pajda

Hej, to ja - Wiola. A to jest mój blog. Mieszkam w Wieliczce, słynnej z zabytkowej kopalni soli.